Home AOMEI Products Support

Use of Aomei Backupper (français)

edited September 11 in AOMEI Products Support
Hello everyone, I do every two weeks a system image of Windows 11 (my C disk:) on an external DD I always call it "WINDOWS." I'm going into the backup plan… I told him to make a complete backup and keep 3 copies. And when I see what's on my external DD I have this: He doesn't stop at three backups... he's getting behind the other. Why? Thank you for your opinion and a good day

Comments

  • edited September 2
    Which backup scheme are you using, Full, Incremental, Differential?
    Thank you, please reply with a screenshot of your backup settings, and the destination image.ADI files.

  • edited September 3

    Thank you for your answer.

    I ask for a complete picture. (See screenshots)
  • edited September 3
    What is the destination file system? If your destination file system is FAT32, then it will only allow BU to create files of 4GB max, which will require it to create many 4GB files each time. If your destination filesystem is ExFAT, or NTFS, then you can create files of any size, and BU will only create 1 large file after each backup. Please post a screenshot from Partition Assistant.
    If your primary language is French, please ask your questions in French.
  • @JOJO89 Please note that old backup files that are produced before enabling the backup scheme will not be deleted automatically. So please make sure the backup scheme was enabled at the same time the backup task was being created. And, if you edit the backup task after you create the task, the backup scheme will recount the number of backup version based on the first backup file produced after you edit backup task. If you are unsure of this issue, please recreate a new backup task and enable the backup scheme at the same time of the task creation.
  • edited September 3
    Merci à vous deux
    @AiArtisan me dit d'utiliser le français plus simple pour moi !
    Mon DD externe est en NTFS. les fichiers .adi ont une taille de 40 Go.
    C'est peut être à cause de la traduction mais je ne comprends rien à ta réponse.
    Je pense que le plus simple est que je supprime manuellement mes anciennes images en utilisant l'explorateur de fichiers.
  • edited September 3
    "C'est peut être à cause de la traduction mais je ne comprends rien à ta réponse."
    Please delete your old backup image.adi files, and create a new backup task.
  • I deleted all the images on my external SSD.
    And since this morning, I've made 4 new images.
    As a result, he did not stop at 3 as requested.
    So I'm stopping this topic and I'd delete the images manually.

    Thank you for your help.

  • If your primary language is French, please ask your questions in French.
  • edited September 4
    Oui je veux bien, mais je l'ai fait hier et vous m'avez répondu en anglais ????????
    .
    J'ai supprimé toutes les images de mon SSD externe.
    Et depuis ce matin, j'ai fait 4 nouvelles images.
    Le résultat : il ne s'est pas arrêté à 3 comme demandé.



    Donc j'arrête ce sujet et je supprimerais les images manuellement.
    Merci pour votre aide

  • @JOJO89 Avez-vous activé le plan de sauvegarde en même temps que vous avez créé la tâche de sauvegarde ?
    Si ce n'est pas le cas, les images de sauvegarde générées précédemment ne seront pas supprimées automatiquement.
    De même, si vous modifiez les paramètres du plan de sauvegarde, les anciennes images ne seront pas supprimées automatiquement.

    Puisque vous avez supprimé manuellement les anciennes sauvegardes, vérifiez si les nouvelles sauvegardes seront supprimées automatiquement après la création de la quatrième image de sauvegarde complète.

  • @admin Avez-vous activé le plan de sauvegarde en même temps que vous avez créé la tâche de sauvegarde ? =oui. Puisque vous avez supprimé manuellement les anciennes sauvegardes, vérifiez si les nouvelles sauvegardes seront supprimées automatiquement après la création de la quatrième image de sauvegarde complète. J'ai fait l'essai hier et il n'a rien effacé, je suis à la quatrième image........ voir ma dernière capture.
  • @ JOJO89 Cliquez sur « Propriétés »--« Versions » et faites des captures d'écran des versions de sauvegarde.




  • et au niveau version les 4 images sont semblables


  • Merci, mais ce n'est pas ce que nous avons demandé.
    Veuillez consulter la capture d'écran ci-dessous à titre d'exemple :
    Ensuite, vous pouvez trouver les versions de la sauvegarde.


Sign In or Register to comment.